Vize programu

Chceme ředitele, kteří trvale zařizují, že se v jejich škole každé dítě učí naplno
a s radostí.

1. VIZE ŠKOLY

Získává ostatní pro vizi školy, v jejímž centru je dítě, jeho učení a rozvoj.

2. SPOLEČENSTVÍ

Buduje učící se společenství naplňující vizi školy.

3. DOPAD

Neustále sleduje dopad výuky na učení a spokojenost dětí.

Pro koho je určen

Ředitel naživo je vzdělávací program pro vedení škol. Je určen pro ředitele základních a středních škol a jejich zástupce, kteří mají motivaci pracovat na tom, aby se děti v jejich školách učily naplno a s radostí a chtějí své zkušenosti sdílet.

V čem je výjimečný

Je zaměřený zejména na pedagogický leadership, kulturu neustálého profesního učení a sledování dopadu výuky na učení žáků.

Programem prochází společně ředitel
a zástupce/zástupci, v průběhu programu spolupracují a učí se, jak posouvat svou školu kupředu.

Programu se účastní základní i střední školy bez ohledu na region, velikost školy, či délku praxe ředitele nebo zástupce. Věříme, že různorodost obohacuje.

O dalších přínosech a vlivu programu na život školy si přečtěte v Evaluační zprávě z posledního ročníku.

Co si odnesete

Zažijete sdílení v bezpečné komunitě

Už na to nebudete sami. Získáte bezpečný prostor pro sdílení, podporu a výměnu praktických zkušeností ve skupině lidí, kterým jde o stejnou věc. Budete se setkávat i v menších svépomocných skupinách
s lidmi, kteří ve svých školách řeší podobná témata jako vy. Naučíte se využívat možností, které nabízí vzájemná spolupráce.

Inspirujete se od špičkových lektorů a škol

Naučíte se hledat inspiraci. Dáme vám
k tomu plno příležitostí. Vyjedete na stáže ke zkušeným ředitelům přímo
do jejich škol.

Rozvinete v sobě pedagogického lídra

Povedete lidi na cestě k vizi školy, jejímž centrem jsou všechny děti, jejich učení
a rozvoj. Ve vzdělávacích blocích pod vedením zkušených průvodců projdete témata s přesahem do každodenní praxe. Budete se zabývat kvalitou výuky, kulturou školy, pracovat s motivací lidí ve svém týmu. Ve všech částech programu budete pravidelně reflektovat svou práci, aktivně diskutovat, trénovat a propojovat svoje zkušenosti s teorií. Budete pracovat
s hodnocením, které vás posune. Ušijete si
na sebe svoji profesní výzvu, která vás udrží
na cestě k vaší vizi.

Získáte cílenou individuální podporu

Zvolíte si koučovací nebo mentorskou podporu podle vašich potřeb. Sami si vyberete, na čem budete pracovat. Nabyté zkušenosti a dovednosti budete prakticky používat ve škole.

Naučíte se budovat kulturu podporující učení

Získáte představu, jak vytvářet a podporovat kulturu školy podporující učení, která je zásadní podmínkou pro změnu a dosahování společných cílů. Posílíte dovednosti, které pomáhají motivaci, spolupráci a vzájemné komunikaci. Využijete je k tomu, aby se vaše škola stávala dynamicky se učící organizací. V takové organizaci všichni členové týmu rozumí své roli a odpovědnosti a dostávají podporu pro dosahování nových profesních cílů.

Zkušenosti absolventů

„Díky možnosti práce ve dvojici jsme mohli plánovat efektivně a s podporou průvodců. Program nám umožnil přemýšlet jinak o vedení školy a o možnostech našeho pedagogického týmu.“

Ondřej Lněnička a Iva Šagátová
ředitel a zástupkyně ZŠ profesora Švejcara, Praha 12

„Tvoříme prostředí, kde žáci a učitelé zažívají úspěch a mají chuť se neustále zlepšovat. Program Ředitel naživo nám k tomu pomáhá.“

Miroslav Ferkl a Vojtěch Krakowitzer
ředitel a zástupce ZŠ Kutnohorská, Praha 10

„Společně jsme vykročili na dlouhou cestu, na které se vzájemně učíme, sdílíme, objevujeme a neustále si klademe zvídavé otázky. Program Ředitel naživo nám usnadňuje cestu tím správným směrem.“

Jana Hančová a Mariana Pavlová
ředitelka a zástupkyně ZŠ a MŠ Třebotov

Přihlašování do dalšího běhu programu Ředitel naživo bude otevřeno v zimě 2025/2026. Buďte v obraze a odebírejte novinky!

Kdo programem provází

Jitka Kmentová

Jitka je bývalou ředitelkou pražského čtyřletého Gymnázia Na Zatlance. Dlouhodobě se věnuje vzdělávání těch, které zajímá budování školy, kde je dobře učitelům i žákům a kde se od sebe se všichni učí. Působí jako koučka, mentorka a lektorka.

Petr Brichcín

Petr se téměř 30 let věnuje vzdělávání dospělých, diagnostice a rozvoji klíčových profesních dovedností. Je jednatelem v poradenské společnosti TCC. Vystudoval psychologii, zaměřuje se na personální řízení.

Zdeněk Dlabola

Zdeněk v roli mentora, lektora, konzultanta a také ředitele organizace JOB - spolek pro inovace podporuje celé pedagogické týmy při zavádění inovací do výuky a proměně kultury školy. Působil také
na pozici ředitele ZŠ.

Jiří Sehnal

Jiří je ředitelem Základní školy TGM ve Svitavách. Školy, kde se před lety rozhodli implantovat metodu Feuersteinova instrumentálního obohacování přímo do výuky. Sám trochu provokativně říká, že je z běžné devítileté školy, jakých jsou v naší zemi tisíce. A právě proto považuje zkušenosti jejich týmu za inspirativní.

Odebírejte novinky

Buďte v obraze a sledujte co se chystá, co se událo i kde se společně můžeme potkat. Ať vám nic důležitého neunikne.