Tým průvodců

Jitka Kmentová

Jitka byla ředitelkou pražského čtyřletého Gymnázia Na Zatlance. Dlouhodobě se věnuje vzdělávání těch, které zajímá budování školy, kde je dobře učitelům i žákům a kde se od sebe všichni učí. Působí jako koučka, mentorka a lektorka.

Petr Brichcín

Petr se většinu profesního života věnuje vzdělávání dospělých, diagnostice a rozvoji klíčových profesních dovedností. Je jednatelem v poradenské společnosti TCC. Vystudoval psychologii, zaměřuje se na personální řízení.

Vít Beran

Vít řediteluje aktuálně na Základní škole Kunratice. Dlouhodobě působí v projektu Pomáháme školám k úspěchu. Koučovací výcvik absolvoval v Koučink akademii. Je lektorem vzdělávacích kurzů a člen školských poradních orgánů.

Zdeněk Dlabola

Zdeněk působí v roli mentora, lektora, konzultanta a také ředitele organizace JOB - spolek pro inovace podporuje celé pedagogické týmy při zavádění inovací do výuky a proměně kultury školy. Zastával také pozici ředitele ZŠ.

Jiří Sehnal

Jiří je ředitelem Základní školy TGM ve Svitavách. Školy, kde se před lety rozhodli implementovat metodu Feuersteinova instrumentálního obohacování přímo do výuky. Sám trochu provokativně říká, že je z běžné devítileté školy, jakých jsou v naší zemi tisíce. A právě proto považuje zkušenosti jejich týmu za inspirativní.

Kamila Šimůnková

Kamila působí jako lektorka a koučka pro vedení ZŠ a SŠ. Vede výcviky v koučování pro učitele a ředitele. Je spoluautorkou metodiky a lektorkou pro vedení žákovských parlamentů (CEDU). Kromě vzdělávání se věnuje také podpoře nevlastních rodičů v jejich roli.

Jana Štybnarová

Jana je dlouholetou pedagogickou konzultantkou v projektu Pomáháme školám k úspěchu. Na MŠMT spoluvedla projekt Cesta ke kvalitě zaměřený na tématiku autoevaluace škol a je lektorkou Čtením a psaním ke kritickému myšlení.

Anna Pohanková

Anna pracovala mnoho let jako konzultantka, terapeutka, koučka a lektorka "měkkých dovedností". V Učiteli naživo tvořila vzdělávací a mentorský programu pro provázející učitele a nyní se věnuje rozvoji komunit. Mezi její oblíbená témata patří vedení lidí, sebepoznání, komunikace, mentoring a koučování.

Iva Šuslík Šagátová

Iva je zástupkyní ředitele na Základní škole profesora Švejcara v Praze – Modřanech, je hrdou absolventkou 1. ročníku programu Ředitel naživo. Má dlouhodobé zkušenosti ve vzdělávání dospělých, v současné době je jedním z lektorů kvalifikačního studia pro ředitele škol Lídr školy.

Petr Karas

Petr byl učitelem, ředitelem a aktuálně je zástupcem Lauderových škol v Praze. Církevní, židovskou školu spolubuduje jako komunitní, škola netradičně zahrnuje mateřskou a základní školu i gymnázium. Po absolvování programu Ředitel naživo je Petr jedním z lídrů komunity absolventů.

Martin Střelec

Martin je ředitel obrovské Základní školy a Mateřské školy Dr. Edvarda Beneše v Praze - Čakovicích. Spolu s týmem vedení školy pracuje na svém vzdělávání. Je absolventem 2. běhu programu Ředitel naživo a mnohých kurzů Akademie v Libchavách.

Zuzana Bukovská

Zuzana je koordinátorkou programu Ředitel naživo. Je zodpovědná za organizaci vzdělávacích setkání s účastníky, společně s týmem průvodců programu připravuje jejich obsah.

Lenka Schimmerová

Lenka je koordinátorkou programu Ředitel naživo. Je zodpovědná za organizaci vzdělávacích setkání s účastníky, společně s týmem průvodců programu připravuje jejich obsah.

Bývalí průvodci

Hana Košťálová, Karel Derfl, Hana Vellánová, Markéta Bajerová, Štefan Klíma.

Organizační tým

Klára Ondříčková

Klára vede tým ředitelského programu. Zabývá se rozvojem programu, lidí i dalších aktivit organizace věnujících se vedení škol. Pracovala jako konzultantka v Ekoškole. Je členka Náčelnictva největší skautské organizace v ČR.

Martina Dvořáková

Martina v Řediteli naživo koordinuje technické zajištění vzdělávacích akcí, praxí, individuální podporu, svépomocné skupiny a komunikaci s účastníky programu. Mnoho let se starala o komunitu lesních mateřských škol.

Expertní rada

Během přípravného období se expertní rada spolupodílela na tvorbě koncepce programu a poskytovala inspiraci a zpětnou vazbu realizačnímu týmu.

Rada byla tvořena předními osobnostmi českého vzdělávání z řad zkušených ředitelů škol, lidmi z nevládních organizací, kteří se zabývají vzděláváním, a odborníky z akademické sféry.

Vladislava Bednářová, Vít Beran, Petr Daniš, Karel Derfl, Miroslav Hřebecký, Jindřich Kitzberger, Jitka Kmentová, Jan Korda, Jan Korda, Milan Kotík, Ondřej Neumajer, Jana Stejskalová, Pavel Škramlík, Petra Skalická, Vladimír Srb, Břetislav Svozil, Václav Trojan.