Tým průvodců

Karel Derfl

Karel se stal učitelem již v 19 letech a posledních 24 let působí v roli ředitele ZŠ a MŠ Chraštice. Je jedním z lídrů networku spolupracujících škol Trvalá obnova školy (TOŠ) a má mnohaleté zkušenosti s vedením skautského oddílu.

Hana Košťálová

Hana je aprobovaná učitelka češtiny a pedagogiky. Patnáct let pracovala jako národní koordinátorka programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), od roku 2010 je programovou ředitelkou projektu Pomáháme školám k úspěchu (PŠÚ).

Vít Beran

Vít řediteluje již 29 let (ZŠ Táborská a od roku 2007 ZŠ Kunratice). Dlouhodobě působí
v projektu Pomáháme školám
k úspěchu. Koučovací výcvik absolvoval v Koučink akademii.
Je lektorem vzdělávacích kurzů a člen školských poradních orgánů.

Zdeněk Dlabola

Zdeněk v roli mentora, lektora, konzultanta a také ředitele organizace JOB - spolek pro inovace podporuje celé pedagogické týmy při zavádění inovací do výuky a proměně kultury školy. Působil také
na pozici ředitele ZŠ.

Petr Brichcín

Petr se téměř 30 let věnuje vzdělávání dospělých, diagnostice a rozvoji klíčových profesních dovedností. Je jednatelem
v poradenské společnosti TCC. Vystudoval psychologii, zaměřuje se na personální řízení.

Markéta Bajerová

Markéta je ředitelkou ZŠ a MŠ Záhoří a lektorkou a konzultantkou v projektu Minimalizace šikany (Aisis). Odborně se zaměřuje na problematiku dětí s poruchami chování a diagnostiku klimatu třídních kolektivů.

Kamila Šimůnková

Kamila působí jako lektorka a koučka pro vedení ZŠ a SŠ. Vede výcviky v koučování pro učitele a ředitele. Je spoluautorkou metodiky a lektorkou pro vedení žákovských parlamentů (CEDU). Kromě vzdělávání se věnuje také podpoře nevlastních rodičů
v jejich roli.

Jitka Kmentová

Jitka je ředitelkou pražského čtyřletého Gymnázia Na Zatlance. Dlouhodobě se věnuje vzdělávání těch, které zajímá budování školy, kde je dobře učitelům i žákům a kde se od sebe se všichni učí. Působí jako koučka, mentorka a lektorka.

Hana Vellánová

Hana posledních 18 let řídila ZŠ
v Plané nad Lužnicí a působila také jako ředitelka organizace
pro vzdělávání pedagogů. Působí v Trvalé obnově školy a
v odborné radě Eduzměny. Podporuje vedení škol jako konzultantka.

Jana Štybnarová

Jana je dlouholetou pedagogickou konzultantkou v projektu Pomáháme školám k úspěchu.
Na MŠMT spoluvedla projekt Cesta ke kvalitě zaměřený
na tématiku autoevaluace škol a je lektorkou Čtením a psaním
ke kritickému myšlení.

Jiří Sehnal

Jiří je ředitelem Základní školy TGM ve Svitavách. Školy, kde se před lety rozhodli implantovat metodu Feuersteinova instrumentálního obohacování přímo do výuky. Sám trochu provokativně říká, že je z běžné devítileté školy, jakých jsou v naší zemi tisíce. A právě proto považuje zkušenosti jejich týmu za inspirativní.

Organizační tým

Petr Hopfinger

Petr vede ředitelskou prioritu, je odpovědný za její fungování a rozvoj. Do letošního léta řídil sedm let bilingvní montessori gymnázium Duhovka, předtím byl programovým ředitelem sítě škol PORG.

Anna Pohanková

Anna je členkou vedení organizace a pomáhá se strategickým směřováním celé ředitelské priority. Zastřešuje fungování a rozvoj komunity absolventů. V programu Ředitel naživo je součástí průvodcovského týmu. V začátcích Učitele naživo se věnovala tvorbě vzdělávacího a mentorského programu pro provázející učitele našich studentů. Mezi její oblíbená témata ve vzdělávání dospělých patří vedení lidí, sebepoznání, komunikace, mentoring a koučování.

Klára Ondříčková

Klára se v Řediteli naživo zabývá organizací a rozvojem ostatních částí programu, než jsou vzdělávací setkání. Pracovala jako konzultantka v Ekoškole. Je aktivní skautkou - od vedení vzdělávacích akcí až po členství
v Náčelnictvu skautské organizace.

Zuzana Bukovská

Zuzana je koordinátorkou programu Ředitel naživo. Je zodpovědná za organizaci vzdělávacích setkání
s účastníky, společně s týmem průvodců programu připravuje jejich obsah.

Ondřej Klímek

Ondřej se podílí na tom, aby klapal jak program Ředitel naživo, tak Lídr školy, na kterém spolupracujeme s NPI. Zároveň nahlíží pod pokličku Ředitele i Učitele naživo a vybírá, čím by se tyto dva programy mohly vzájemně obohatit. Dlouhodobě se věnuje neformálnímu vzdělávání a zážitkové pedagogice.

Kristýna Sovinská

Kristýna v Řediteli naživo udržuje strategická partnerství s důležitými iniciativami a institucemi v českém vzdělávání. Má zkušenosti s vedením mateřské školy.

Lenka Schimmerová

Lenka v Řediteli naživo koordinuje praxe účastníků - exkurze, stáže a svépomocné skupiny. Má zkušenost s řízením evropských vzdělávacích projektů, vede folklorní soubor.

Kristýna Hotová

Kristýna se v Řediteli naživo stará o individuální podporu účastníků a o technické zajištění vzdělávacích akcí.

Expertní rada

Během přípravného období se expertní rada spolupodílela na tvorbě koncepce programu a poskytovala inspiraci a zpětnou vazbu realizačnímu týmu.

Jejími členy jsou přední osobnosti českého vzdělávání z řad zkušených ředitelů škol, lidí z nevládních organizací, zabývajících se vzděláváním, a odborníků z akademické sféry.

Vladislava Bednářová
ředitelka ZŠ Huslenky

Vít Beran
Ředitel ZŠ Kunratice

Petr Daniš
Ředitel sdružení Tereza

Karel Derfl
ředitel ZŠ Chraštice, Trvalá obnova školy

Miroslav Hřebecký
programový ředitel, EDUin

Jindřich Kitzberger
ředitel pro pedagogiku a vzdělávání, Duhovka Group

Jitka Kmentová
ředitelka, Gymnázium Na Zatlance

Jan Korda
ředitel ZŠ Lyčkovo náměstí

Milan Kotík
bývalý výkonný ředitel AISIS

Ondřej Neumajer
expert a konzultant ve vzdělávání
Učitel naživo

Petra Skalická
expert pro strategický rozvoj a metodickou podporu – Člověk v tísni

Vladimír Srb
vedoucí vzdělávacího programu Nadace ČS

Břetislav Svozil
ředitel ZŠ Labyrinth

Pavel Škramlík
ředitel SSZŠ Litvínov

Jana Stejskalová
koordinátorka projektů a rozvojových aktivit,
JOB - spolek pro inovace